-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:49538 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اينكه مي گويند: قرآن، ان يكاد، انگشتري كه روي آن نام خدا و پيامبر و فاطمه زهرا((عليها السلام)) و ائمه اطهار((عليهم السلام)) نوشته شده و از اين قبيل را نبايد به مستراح برد، صحيح است؟
در پاسخ اين سوال لازم است چند مطلب را تذكر دهيم:
1. رساندن جايي از بدن به خط قرآن و اسم مبارك پيغمبر((صلي الله عليه وآله)) و ائمه اطهار((عليهم السلام)) و فاطمه زهرا((عليها السلام))براي كسي كه وضو ندارد يا غسل جنابت و حيض و امثال آنها به گردن اوست، اشكال دارد.
2. نجس كردن قرآن و اسم خدا پيامبري و ائمه اطهار((عليهم السلام)) و فاطمه زهرا((عليها السلام))و تربت خاك قبر امام حسين((عليه السلام))و امثال آن و هر گونه اهانت و بي احترامي به آن اشكال دارد.
3. همراه داشتن قرآن و ان يكاد و انگشتري كه نام پيامبر يا ائمه اطهار((عليهم السلام)) و يا فاطمه زهرا((عليها السلام))روي آن نوشته شده در مستراح، اگر بي احترامي حساب نشود، اشكال ندارد; امّا بهتر آن است كه اين كار را نكنند.
4. اگراتقافاً يكي از چيزهايي كه در بالا ذكر شد مثلاً در مستراح بيفتد، لازم است فوراً آنها را در بياورند; گرچه مخارجي هم داشته باشد; امّا اگر بيرون آوردن آن ممكن نباشد، لازم است از رفتن به آن مستراح خودداري شود.
5. اگر يكي از چيزهايي كه در بالا ذكر شد، نجس شود، فوراً بايد آن را تميز كرد و آب كشيد.
براي ساير خصوصيّات اين مسأله لازم است به كتاب توضييح المسايل مرجع تقليد خود مراجعه كرد.

( بخش پاسخ به سؤالات )

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.